Dr. Elif Güvelioğlu’dan Sağlıklı Tırnaklar İçin Sağlıklı Beslenin Tavsiyesi

Dr. Elif Güvelioğlu’dan Sağlıklı Tırnaklar İçin Sağlıklı Beslenin Tavsiyesi

Tırnak sağlığı yalnızca güzellik, temizlik ve zarafeti temsil etmekle kalmaz ayrıca genel vücut sağlığının da göstergesidir. Biz hekimler hastanın tırnağına bakarak, kemik iliğindeki, akciğerindeki, bazen bağışıklık sistemindeki bir sorundan şüphelenebiliriz veya sedef hastalığının ilk teşhisini tırnaklara bakarak koyabiliriz, yani sağlığın da aynasıdır çoğu zaman tırnaklar…
Tırnakların da saç ve cilt gibi içten ve dıştan beslenmesi gerekir, yalnızca besleyici tırnak kremlerini sürmek yeterli olmaz. Sağlıklı bir beslenme, sağlıklı tırnaklar için şarttır. Protein, yağ, vitamin ve mineral eksiklikleri, bazı toksin maddeler, tırnakları kırılgan ve cansız yapar hatta bazen bazı vitamin ve mineral eksiklikleri ilk belirtilerini tırnakta verir.

OMEGA 3 ve DEMİR DEPOLAYIN

Tırnak sağlığı için en gerekli besinler, bolca, mevsiminde, her renkten taze meyve ve sebzelerdir. Yeşil yapraklı sebzeler, özellikle ıspanak, marul, tere, roka, semizotu ve maydanoz en önemlileridir. Arı poleni desteği almak, saç ve cildinizi güçlendirdiği gibi tırnaklarınıza da iyi gelir. Yağlı tohumları, özellikle de tuzsuz badem, fındık ve cevizi özellikle tavsiye ederim, önerdiğim alma şekli ise ikindi vakti, öğle ve akşam yemekleri öğün arası olarak, biraz kuru meyve ile bir arada tüketilmeleridir. Kuru meyveler tam bir vitamin, mineral, omega 3 ve demir deposudurlar. Bazılarının çekirdekleri bile faydalıdır, örneğin siyah kuru üzümü çekirdeğiyle birlikte çiğneyerek tüketiniz, cilt, saç ve tırnak sağlığı için çok faydalıdır, ayrıca kanserden koruyucu özelliği vardır.

takvim.com.tr